Jaaroverzicht

Hoe begon dit jaar? Niet best! In de steek gelaten en belazerd. Ziek en nog eens na getrapt. Zo begon mijn jaar, dit jaar. Intussen zitten er al heel wat kilometers jaar tussen, toen en nu. Het voelt als een andere wereld, een ander leven, dat toen, dat dus nooit meer.

Een jaar verder, kerst inmiddels voorbij, dus echt een jaar van die klootzak af. Gelukkig! Nooit meer wat gehoord. Ever. Vraag me toch af hoe iemand dat naar zich zelf toe verantwoord. Narcisme of zo iets. Bedrog.

Het is het jaar van de vriendschap geworden, van liefde, van hulp en van steun. Van chemo, operatie en bestraling. Van revalidatie en psycholoog. Van begonnen zijn met hardlopen, en eerste poging tot vrijwilligerswerk. Dat hardlopen blijf ik doen, dat vrijwilligerswerk moet ik opnieuw gaan starten komend jaar.

Eerste mijlpaal eerste (half jaar) controle en kankervrij gebleven afgelopen najaar. 5 januari is de eerstvolgende controle.

Vriendinnen die mee gaan naar ziekenhuis afspraken. Mijn zus Odile die er voor me is met de operatie en mee gaat naar meeste spannende afspraken/controles. Jeannette die ik echt bijna elke dag spreek. Muriel en Annemiek die mijn huis schoonmaken voor mijn verjaardag. James die elke dag langs komt tijdens de 21 dagen achter elkaar bestraling. Benjamin die al het zware werk in mijn tuin doet en er iets moois van maakt. Een massa planten voor mijn tuin die ik krijg bij bezoek aan tuincentrum. Bella die zo maar met een cadeautje op de stoep staat. Mijn buurvrouw Trees waar ik altijd terecht kan. Kerstin en Rob waar we met James’ verjaardag waren en voor de ceremonie met Steve daar. Met de hele Amsterdamse Babaji club naar Sada Shiva Dam. Piti, de moeder van Esther, die ik in het AvL steeds tegen kwam, die ook bestraald werd op dat moment. Baps, die ik tijdens de revalidatie in het AvL tegen kom, dan loopt mijn traject af en moet hij net weer dat ziekenhuis in voor zeer zware operaties. Het wordt wat veel om allemaal op te noemen.

Gelukkig kon ik altijd goed tegen alleen zijn. Want dat ben ik afgelopen jaar erg veel geweest. Ondanks alle lieve mensen, als je niet werkt of veel kunt, dan ben je toch een boel alleen. Gelukkig heb ik online ook vrienden op rare tijdstippen, zoals Nathalie, een Canadese vriendin uit secondlife waarmee ik in de nacht, voor haar avond, kan kletsen. Een andere vriendin uit die virtuele wereld was dit jaar ook kort in Amsterdam, Marie uit Zweden. En ik kijk graag films en series, dat heb ik ook heel erg veel gedaan, ik heb volgens mij wel zo’n beetje alles gekeken wat er aan leuke series te zien was. Ik had het er keer met mijn bestralingsarts over, een jongeman die zelf iets van 10 series keek. Ik maakte thuis een lijstje en kwam op iets van 25-30. En heel veel films ook.

Dit is ook het jaar van de soep. En speciaal van de groene soep, die maak ik nu echt vaak. Als je hem geproefd hebt dan weet je waarom. 😉

Bijna oud en nieuw. En dan nog eventjes en dan word ik 50. Iedereen mag weten hoe oud ik ben want ben blij dat ik er ben. Het had toch ook heel anders kunnen lopen? Bedenk wel dat het altijd anders kan lopen, elk moment en elke dag, wees blij met je gezondheid en je leven, helemaal niks is vanzelfsprekend en helemaal niks is zeker.

Ik hoop dat het goed gaat met jullie. Ik houd van jullie lieve vrienden, lieve familie.

3 gedachten over “Jaaroverzicht

  1. Zo is het maar net! Geniet van het leven zolang het kan! En ik wens je een knal goed nieuw jaar! e
    En 50 is ook maar een getal, maak er je geluksvogel van!

Geef een reactie

