49 going on 60

Gegevens die ik doorgeef aan de reintegratie arts van het UWV. Ik hoef er uiteraard niet heen, en kan per mail met arts communiceren.
 
De planing:
Sinds 19 februari jl. chemo kuur (m’n 2e) achter de rug.
3 maart: diverse ziekenhuis afspraken.
14 maart operatie,
13 of ook 14 maart: Aantal scans ivm poortwachtersklier onderzoek lymfe in oksel.
4 april controle afspraak voor schildklier (ziekte van graves sinds begin 2013)
april/mei 4 – 5 weken bestraling, elke werkdag in deze periode. datum wordt na operatie/herstel ingepland.
na afloop medische traject nog 5 jaar anti-hormoon therapie ivm hormoongevoelige tumor.
Aangemeld voor revalidatie programma na borstkanker, aansluitend aan het medische traject. Wordt na bestraling verder ingepland.
Borstverkleinende operatie in andere borst ivm operatie nu, die is in mijn kleinere borst, waarvoor nodig correctie voor grote verschil in cupmaat borsten, rond een jaar later.
Daarnaast loop ik bij een medisch psycholoog, ter ondersteuning bij het hele proces, wat mede extra zwaar is omdat mijn partner van 5 jaar mij na kerst jl. heeft laten zitten, midden in dit ziekteproces waarin ik al vanaf begin augustus zit.
En ik loop bij de rookstoppoli ook in het ziekenuis, om met roken te stoppen.
 
Lekker lijstje zo. NOT.
 
Gisteren zag ik bij P&W een gesprek over de overgang, met een vrouw die daar volgens mij een boek over heeft geschreven/onderzoek naar heeft gedaan. Klote, daar zit ik ook in door de chemo en daar houden ze me nog jaren in ook. Voor mijn gevoel ben ik daar nog lang niet aan toe. Zeker als er wordt gezegd dat 90 % van alle vrouwen er last van heeft, van weinig tot veel last. En dat het je liefdesleven beinvloed, de seks, vanwege droge slijmvliezen. Niet dat ik een partner heb, maar het voelt als of mij zeker 5 jaar ongestoorde glijmiddelloze seks word ontstolen. En wat voor bijwerkingen krijg je van de anti-hormoontherapie? Natuurlijk de overgang in is toch iets anders dan dit. Klote!
 
Op naar de operatie. Ik heb nog een massa vragen voor de chirurg die ik maandag a.s. nog spreek. Hoe groot is de kans op een drain en hoe werkt dat als je daar zelf thuis iets mee moet doen? Hoe lang moet je die sportbh dragen (dag en nacht) die ze mij aanraad te kopen en die, zie ik online, duur zijn ook. Wat doe je als je niet slaapt? Ik val nl. echt nooit in slaap als ik op mijn rug lig. Kan ik wel op mijn zij liggen? Mag je deodorant gebruiken? Mag je meteen fietsen? Wat mag je slikken bij pijn?  Welk zwaar werk mag je niet doen? stofzuigen, boodschappen? Hoe verschoon ik mijn verband? Ik neem aan dat er verband zal zijn. De scan vooraf, met radioactief materiaal, hoe ziet het scan apparaat er uit? Dit in verband met mijn claustrofobie. Maandag ook gesprek met de anasthesist. Aangezien dit mijn allereerste operatie gaat worden vind ik het allemaal eng. Hoe gaat dat? Samen met mijn schildkliermedicatie?
 
Ook sprak ik de ex nog van de week, want ik dacht die wil misschien ook wel horen hoe het gaat, kwa operatie datum, en ik had toch behoefte hem te spreken. Geen goed idee. Eerst ging gesprek gewoon, en toen ik nog wat meer wilde vertellen reageerde hij helemaal niet meer, hij wist niet wat te zeggen kwam er nog uit. Toen vroeg ik: ben je eigenlijk wel geiinterresseerd in hoe het met mij gaat? Na een boel ge-uh uh, kwam er glashard uit: nee, eigenlijk niet. Ik was meteen woedend. Valt geen zinnig woord mee te praten, met de ex. Leuk toch, na 5 jaar relatie besta ik blijkbaar opeens niet meer voor hem. It hurts! Klootzak!
 
Stoppen met roken loopt een beetje, minderen lukt goed. De pleisters bedoel ik dan. De nicotine pleisters zijn van een te hoge dosis (druk op borst, enorm opgejaagd gevoel, rode geiiriteerd bovenarm en gevoel alsof ik er een flinke dreun op heb gehad. De pleisters met een lagere dosis heb ik nog niet in huis. De apotheek geeft je bij eerste keer maar deel medicijnen mee. De pleisters met de lagere dosis maar zsm ophalen daar. Intussen maar gewoon een sigaretje, ik houd het bij max 7 per dag. Dat lukt goed en is een heel verschil met 20, of zelfs meer, zoals hier voor.
 
tot zover voor nu.

 

 
Geef een reactie

