Mamma!

ik heb veel tijd om na te denken. Meteen maar deze. Wat is de zin van dit alles? ik heb geen tijd om te gaan wachten tot zin zich aan mij openbaart, ik geef zelf zin. Daar heb ik lang genoeg op gewacht. Het wachten is voorbij. Terwijl het buiten herfst is, de dagelijkse dingen gebeuren, de tijd momenten optelt, wat er gebeurd dat is precies wat er moet gebeuren op juist dat moment.

Bij sommige zaken voel ik weerstand opkomen. Bij andere zaken voel ik inspiratie en kracht. Wie ben ik? Ik ben soms heel boos en heel verdrietig. Bang voor fysieke pijn. Pijn in mijn ziel om alles wat schijnbaar zo kwetsend en gemeen en oneerlijk is. Er staat me nog een onoverzienbare hoeveelheid ervaringen te wachten die ik niet kan ontlopen. Die ik niet wil. Nog twee keer die klote chemo, een operatie – mijn eerste – en bestraling. Ik wil ook soms helemaal niet dapper zijn, mijn moeder roepen en weg kruipen in onwetendheid.

Oh moeder van het universum, luister naar uw kind. Ik red het niet zonder uw liefde. U bent de enige die mij kan troosten. Neem mij in uw duizend en acht armen, U bent overal. In de aarde, in alle levende wezens en dingen. Wij zijn allemaal uw kinderen. Troost ons in ons meest kwetsbare moment, vul ons met uw liefde als de duisternis niet lijkt te eindigen.

Ik heb geleefd in onwetendheid, ik weet niet hoe ik moet zijn. Vergeef mij voor de pijn die ik heb aan gedaan.

Ik ben een ziel, spirit, op aarde om mens te zijn. Ik ben licht, aangestoken in de duisternis. Mijn hart is mijn kompas. Alles wat ik aanraak zal leven. Er is niets dat ongezien zal zijn. In liefde aanvaard. In mijn hart ben je welkom. Ik ben hier samen met jou, je bent niet alleen.

 

 

Geef een reactie

