liefdesverklaring aan jou.

Ik wil hier alleen maar met je samen zijn, zitten, in stilte, met uitzicht op iets moois. En in de zon die opkomt of net ondergaat, of midden in de dag in de schaduw, het is op een plek waar vrede is en liefde.  Ik wil je hand vast houden en niet praten.

Als aan het vuur in de dhuni, als een wandeling door de duinen, als een kus, als een roos. Als engelen die op mijn pad komen, altijd aan mijn zijde, met een waakhond en een vreemdeling die een vriend is.

Rechtvaardigheid is als een zwaard. Vertrouwen is een schild. Woorden zijn symbolen. Wij zeggen onze gebeden en doen onze rituelen en houden ons vast. Je werk, je studie, je dagelijkse bezigheden, je problemen, dat kunnen je rituelen zijn. Wat je zegt zijn je gebeden. Waar het over gaat is belangrijk. Wat je denkt en wat je voelt, met wie je bent.

Jij bent altijd meer dan wat je denkt, veel mooier, beter, sterker, groter, krachtiger, eenvoudiger en lichter.

Als ik naar mijn angst kijk dan vindt ik haar niet. Ik zie gedachten over ziekte en dood en denk aan het verlies dat ik heb geleden, mensen die ik heb verloren, mensen die pijn hebben, fobieen die ik heb (hoogtevrees, spinnen, claustrophobie), familiegeheimen die uit zijn gekomen en gebroken harten, dingen die ik niet durf te doen of te zeggen, gene en schaamte.

Pijn die binnen komt is elke keer een fysieke shockm als een hand die mijn kern vast pakt, mij uit balans brengt en als een tornado te keer gaat, iets wat je fysiek echt voelt, als je adem stokt, als je hart zakt. Slecht nieuws komt echt binnen.

Liefde en goedheid komen ook echt binnen. Jullie zijn allemaal om mij heen, we zijn hier samen. Je hoeft niet meer te doen dan wat je al doet, niet meer te zeggen, ik ben blij met jou hoe je bent, precies goed.

Ik houd van jou. Ik wil dat je dat weet.

 

 

Geef een reactie

